Anasayfa » E-Ticaret ve Dijital Pazarlama » Yandex Metrica Nedir? Metrica Nasıl Kurulur? (2024 Rehberi)

Yandex Metrica Nedir? Metrica Nasıl Kurulur? (2024 Rehberi)

Web analiz araçlarından biri olan Yandex Metrica, başarılı bir online pazarlama kampanyasının bel kemiğidir. Eğer sitenizin nasıl performans gösterdiğini takip etmiyorsanız, planladığınız tüm içerik ve reklamlar size hiçbir fayda sağlamaz. Günümüzde web analitik araçları sadece e-ticaret siteleri için değil, online olarak var olmayı hedefleyen tüm platformlar için vazgeçilmezdir.

Dijital pazarlama uzmanları, Yandex Metrica gibi mevcut web analitik araçları ile ziyaretçi eğilimlerini inceleyerek sitelerinin performanslarını değerlendirirler. Toplanan istatistiki veriler yorumlanarak sitenin etkileşim oranları, ziyaretçi davranışları ve dönüşüm hedefleri gibi kritik noktalar belirlenir. Bu bilgiler ışığında websitesini daha kullanıcı dostu hale getirmek ve ziyaretçi deneyimini arttırabilmek için stratejik adımlar atılır.

Peki web analitik araçlarından biri olan Yandex Metrica nasıl kullanılır? Bu içeriğimizde sizlere Yandex Metrica kurulumu ve Yandex Metrica nasıl eklenir hakkında detaylı bir rehber oluşturduk. Öyleyse Yandex Metrica Nedir? başlığı altında bu rehbere göz atalım.

Yandex Metrica Nedir?

Yandex Metrica, web sitenizin ziyaretçi hareketlerini detaylı bir şekilde izlemenize olanak tanıyan bir analiz aracıdır. Isı haritaları, oturum tekrarları (WebVisor) gibi özellikleriyle Yandex Metrica, websitenizdeki etkileşimleri derinlemesine incelemenizi sağlar.

Google Analytics gibi bilinen servislerle paralel bir yapıya sahip olan Yandex Metrica, inovatif özellikleriyle dikkat öne çıkmaktadır. Özellikle WebVisor ve ısı haritası gibi özellikleriyle rakiplerinin oldukça ötesinde olan Metrica’da, kullanıcı etkileşimlerinden trafik kaynaklarına kadar her türlü veriyi elinizin altında bulabilirsiniz.

yandex-metrica-nedir-nasil-kurulur

Bu veriler arasında yaş, cinsiyet ve konum gibi takip edebileceğiniz birçok bilgi bulunmaktadır. Reklam stratejilerinizi kurgularken bu değişkenleri takip etmek daha iyi hedefleme yapmanıza yardımcı olur.

Yandex hesabınızla kolayca entegre edilebilen bu araç, birkaç adımda sitenizde aktif hale gelir. Tek yapmanız gereken Yandex’e kaydolmak ve web sitenize belirli bir JS kodunu eklemek. Yandex Metrica kurulumu başlığı altında JS kodunu nasıl ekleyebileceğinizi göstereceğiz.

Yandex Metrica Özellikleri Nelerdir?

Web sitenizin başarısını ölçmek için kullandığınız araçlar, doğru stratejik kararları almanız açısından önemlidir. Özellikle Yandex Metrica, sadece bir web analiz aracı olmanın ötesinde, ziyaretçilerinizin web sitenizde nasıl bir deneyim yaşadığını derinlemesine anlamanıza yardımcı olan kapsamlı bir araçtır.

Ziyaretçi davranışlarını görsel olarak takip edebilir, hedeflerinizi izleyebilir ve web sitenizin farklı versiyonları arasında A/B testleri yapabilirsiniz.



Peki ya kullanıcı davranışlarını Yandex Metrica üzerinden nasıl takip edip buna göre planlamalar yapabilirsiniz?

Metrica’nın WebVisor özelliği, sitenizi ziyaret eden kullanıcıların tüm hareketlerini kayıt altına alır. Kullanıcının web sitesi üzerinde gerçekleştirdiği eylemleri sanki onun ekranını gözlemliyormuşsunuz gibi izleyebilirsiniz.

Bu sayede her bir oturumu video halinde izleyip kullanıcı davranışını analiz edebilirsiniz.

yandex-metrica-ozellikleri-isiharitasi

Isı haritası kullanıcının sitenizde nereye tıkladığını ve hangi bölümlerde ne kadar vakit geçirdiğini gösterir.

Webvisor ziyaretçilerinizin sitenizi nasıl gezdiğini video formatında izlemenize olanak tanır. Eğer sitenizde satış yapıyorsanız bu tarz bir özellik size büyük avantaj sağlar.

WebVisor ve ısı haritası gibi özellikler sizlere şu avantajları sağlar;

  • Kullanıcının site üzerinde hangi teknik sorunlarla karşılaştığını ve bu sorunların dönüşüm oranları üzerindeki olası etkilerini belirler.
  • Kullanıcının sitenizde hangi noktalarda takıldığını veya kaybolduğunu gösterir.
  • Olası kullanıcı hatalarını belirleyip, bu hataları geliştiricilere bildirmek için tekrar oluşturur.
  • WebVisor kullanıcının sitenizi nasıl kullandığına, hangi adımları takip ettiğine dair kapsamlı bir bilgi sunarak web sitenizdeki tasarım veya yapısal hataları tespit etmenize olanak tanır.
yandex-metrica-webvisor-kurulum

Yandex Metrica sadece ısı haritası ve WebVisor ile sınırlı kalmıyor tabiki. Metrica’nın diğer özelliklerini aşağıdaki gibi sıralayabiliriz;

  • Detaylı segment oluşturma imkanı,
  • İleri seviye medya takibi,
  • Kullanıcı etkileşimini gösteren tıklama analizleri,
  • Otomatik arama motoru reklam kampanyaları entegrasyonu,
  • Farklı platformlardan veri alabilme,
  • Formların kullanımını analiz etme,
  • Akıllı veri sıralama teknikleri,
  • Kapsamlı e-ticaret etkinlik takibi,
  • Genişletilebilir veri toplama yaklaşımları,
  • Veri adaptasyonu ve dönüştürme seçenekleri,
  • Sınırlama olmaksızın veri transferi,
  • Kullanıcıların reklam engelleyici kullanma oranını analiz etme

Yandex Metrica ile Hangi Analizleri Gerçekleştirebilirsiniz?

Yandex Metrica, trafik kaynaklarından reklam kampanyalarına, arama sorgularından oturum sürelerine kadar bütün oturumlarla ilgili detaylı bilgileri sunar.

Geniş filtrelendirme sistemiyle ziyaretçileri istediğiniz parametrelere göre gruplandırabilirsiniz.

yandex-metrica-isiharitasi-kurulumu

Yandex Metrica ile gerçekleştirebileceğiniz diğer analizleri şu şekilde sıralayabiliriz

  • Kişiselleştirilebilir Raporlama ve Segmentleme: İhtiyaçlarınıza göre özelleştirilmiş raporları kaydedip derinlemesine inceleyebilir, rakip siteler bağlamında genel bir istatistik elde edebilirsiniz. Farklı kriterlerle raporları segmente alabilirsiniz.
  • Kullanıcı Profili: Sitenizi ziyaret eden kişilerin coğrafi konumlarından, kullandıkları cihaz ve tarayıcılara, hatta reklam engelleyici kullanıp kullanmadıklarına kadar birçok bilgiye ulaşabilirsiniz.
  • Verimlilik Analizi: Dijital pazarlama faaliyetlerinizin ne kadar verimli olduğunu ölçebilirsiniz. Ziyaretçilerin sitenizde gerçekleştirdiği önemli eylemleri izleyebilir, E-ticaret analizi ile sipariş başına maliyet değerini ve diğer teklif istatistiklerini elde edebilirsiniz.
  • Kullanıcı Etkileşim Analizi: Ziyaretçi gruplarının sitenizde nasıl bir etkileşimde bulunduğunu inceleyebilir, kullanıcıların hangi eylemleri gerçekleştirdiğini ve nedenlerini anlamlandırabilirsiniz. Form değerlendirmeleri, tıklama ve kaydırma haritaları gibi araçları ekstra ayar yapmadan kullanabilirsiniz.
  • Trafik İstatistikleri: Hem masaüstü hem de mobil platformlardan gelen ziyaretçi trafiğini ayrıntılı bir şekilde canlı olarak izleyebilirsiniz. Hangi kaynakların hedef kitlenizi sitenize yönlendirdiğini keşfedebilirsiniz.
  • Veri Kısıtlaması ve Örneklem Sorunu Yok: İster büyük ister küçük olsun, raporlarınızı istediğiniz örneklem boyutuyla düzenleyebilir, verilerinizi sınırsız bir süre saklama hakkınızı kullanabilirsiniz.
  • Gelişmiş API Olanakları: Yönetim işlemlerinizi otomasyonla gerçekleştirebilir, hazır araçların ötesinde karmaşık filtreleme işlemleri için mantık ve parantez işlemlerini kullanabilirsiniz.

Yandex Metrica’nın sunduğu özelliklere ve bu araçla neleri analiz edebileceğimize dair bir fikir edindik.

Peki, Yandex Metrica nasıl kurulur? Öyleyse adım adım gelin beraber nasıl Metrica kurulur inceleyelim.

Yandex Metrica Nasıl Kurulur?

Yandex Metrica’yı web sitenizde etkinleştirmek istiyorsanız, ilk olarak bir Yandex hesabınızın olması gerekiyor.

Bunun için yandex.com.tr‘yi ziyaret edip, sağ üst köşede “Giriş Yap” seçeneğini kullanabilirsiniz.

Yandex’e kayıt olduktan sonra, Yandex Metrica’yı etkinleştirmek için bir sonraki adım sayaç eklemektir.

Yandex hesabınızı oluşturduktan sonra Metrica sayfasına giderek aşağıda gösterilen ekranda belirtilen bilgilerle karşılaşacaksınız.

yandex-metrica-kurulumu

Bilgilerinizi girdikten sonra “Sayaç oluştur” butonuna basmalısınız. Ardından aşağıda gösterilen ekranla karşılaşacaksınız. Eğer bir e-ticaret siteniz varsa, “E-ticaret verilerinin Yandex Metrica’ya aktarımı” seçeneğini aktif hale getirmeniz gerektiğini unutmayın.

yandexmetrica-kurulumu

Kurulumun son aşamasında, aşağıdaki gibi izleme kodlarını size sağlayacaktır. Yandex Metrica panelinden aldığınız kodu sitenizin <head> etiketleri arasına eklemelisiniz.

Web sitenize bu kodları ekleyerek Yandex Metrica’nın sitenizle ilgili çeşitli verileri toplamaya başlamasını sağlayabilirsiniz.

yandexmetricakurulumu

Eğer WordPress kullanıyorsanız eklentiler bölümünden Yandex Metrica ile ilgili birçok eklentiye erişebilirsiniz. Bu eklentiler sayesinde entegrasyon işlemi daha da kolaylaşacaktır.

Tüm adımları tamamladıktan sonra, sayfanın en altında bulunan “Kullanmaya Başla” butonuna tıklayarak Yandex Metrica kurulumunuzu tamamlayabilirsiniz.

İşinizi büyütmek mi istiyorsunuz?

Performance Marketing, SEO Analizi, Sosyal Medya Yönetimi, Google ADS Danışmanlığı, Mobil APP Geliştirme ve daha birçok hizmet için en ideal çözüm;

Vebilişim Teknoloji!

Photo of author

SEO Specialist

Yorum yapın