Anasayfa » E-Ticaret ve Dijital Pazarlama » Google E-E-A-T- Kriterleri Nelerdir? – EEAT ve YMYL İlişkisi

Google E-E-A-T- Kriterleri Nelerdir? – EEAT ve YMYL İlişkisi

Arama sonuçlarında yüksek bir sıralama almak istiyor musunuz? Google E-E-A-T kriterleri sitenizin arama motorlarındaki performansını doğrudan etkileyen en önemli SERP (Search Engine Results Page) faktörlerinden biridir. Arama motoru optimizasyonu (SEO) ile ilgilenen ve Google algoritmasını yakından takip eden herkes Google’ın sıralama faktörleri arasında yer alan EEAT kriterlerini göz önünde bulundurmalıdır.

Dijital dünyada her geçen gün artan rekabet ortamında sadece anahtar kelime yoğunluğuna odaklanarak içeriklerinizi ilk sayfalara taşıyamıyorsunuz. Google; içeriklerin kalitesini, güvenilirliğini ve uzmanlığını da değerlendiriyor. Google sıralama faktörleri olarak da karşımıza çıkan E-E-A-T kriterleri, aslında sıralamayı etkileyen en önemli terimlerin baş harflerinden meydana gelmektedir.

Bu kriterleri anlamak ve uygulamak, web sitenizin güvenilirliğini artırarak daha fazla ziyaretçi çekmenizi sağlar. Google’ın gözünde güvenilir bir kaynak haline gelmek için bu kriterleri nasıl kullanabileceğinizi bu yazıda anlatacağım.

Özellikle YMYL (your money your life) sitelerini yakından ilgilendiren Google sıralama faktörleri ile SEO ilişkisini yazımda detaylı olarak inceleyeceğiz. 

Hazırsanız ilk olarak Google E-E-A-T kriterleri nelerdir sorusu ile başlayalım.

Google E-E-A-T Kriterleri Nelerdir?

Google E.A.T. İngilizce Expertise(Uzmanlık), Authoritativeness(Otoriterlik) ve Trustworthiness(Güvenilirlik) kelimelerinin baş harflerinden oluşan ve Google’ın sıralama faktörlerini ifade eden bir terimdir. 

EAT kısaltılmasını ilk olarak 2014 yılında yayınlanan Google Kalite Değerlendirme Rehberi  ile gördük. Bu rehberde Google EAT kriterleri arasında sayfa kalitesinin(page quality) arama motorlarında yüksek sıralama almanın en önemli 3 kriterinden biri olduğunu belirtmektedir. 

Yani, SEO teknikleri ile ilgili bilgileriniz yalnızca anahtar kelime kullanımı ve rakip analizinden ibaretse içeriklerinizde ilk olarak Google EEAT kriterlerini sağlamaya başlamalısınız. Yalnızca verimli anahtar kelime kullanımı ile arama motorlarında üst sıralarda yer almak mümkün değildir. 

Gelin, şimdi her bir faktörü detaylı olarak inceleyelim ve örnekler ile pekiştirelim.

1. Experience(Deneyim)

2022 yılı itibariyle Google EAT kriterlerine “Experince” yani deneyim faktörü de eklendi. Bu kriter ile Google, içeriğin ne ile ilgili olduğu kadar, içeriğin ilk elden veya deneyimlemiş kişiler tarafından oluşturulmasına da önem verdiğini belirtiyor. 

Deneyimi tanımlarken sözlük anlamını verip geçmeyeceğim elbette. Bir ürünü/hizmeti kullanan biri kullanmayan birine göre deneyimlidir ve ürünü alacak kişi deneyimli olan kişinin yorumlarını daha güvenilir bulur. Google da deneyim kriterini bu şekilde değerlendirmektedir. 

Örneğin, finans alanında içerik yazdığınızı varsayalım. Bu durumda Google’ın Experince (Deneyim) kriterini sağlamak için finans hakkında gerçekten deneyimli ve uzmanlığa sahip bir yazar tarafından içeriklerin oluşturulması Google’ın sizi üst sıralarda konumlandırması için önemli bir avantaj yaratıyor.

Peki, Google Experince(Deneyim) kriterini sağlayıp sağlamadığınızı veya yazarın o konu hakkındaki bilgisini nasıl ölçüyor? 

Elbette bunun birçok yolu var fakat buradaki ilk çıkarımımız fake author oluşturmanın artık negatif bir etkiye sahip olduğudur. Çünkü Google artık yazarınızın gerçek olup olmadığını, hangi konularda uzmanlığı ve deneyimi olduğunu anlayabilecek kadar veriye sahip. Bu bilgileri de ilgili kişinin adı ile oluşturulmuş sosyal medya hesaplarından, adını içeren backlinklerden ve daha birçok alakalı yönlendirmeden anlayabiliyor. 

O halde Experience(deneyim) kriterini sağlayabilmek için doğru bir author profili oluşturmalı, ilgili author yani yazarın portfolyolarını veya o alandaki uzmanlığını kanıtlayan platformlara link vermeli ve yazarın gerçekliği mutlaka kanıtlanmalıdır. 

Experince (deneyim) kriteri yalnızca yazar üzerinden değil page quality(sayfa kalitesi) ve domain otoritesi gibi hususlarda da karşılanması gereken önemli bir kriterdir. 

Örneğin bir hastanenin web sitesi ile bir gezi blogunu kıyaslayalım. Bu iki site de “Grip neden olur? Gripten korunma yöntemleri nelerdir?” başlıklı bir içerik yazmış olsun. Diğer tüm değişkenler aynı olduğunda, Google bu içeriğin sağlık sektörüyle ilişkili olduğunu bilir ve bu aramalarda hastanelerin daha üst sıralarda yer almasına imkan tanır. 

Özetle; Google yazarın yazdığı konuyu gerçekten deneyimlediği sayfaları “ödüllendirme” eğilimindedir. 

İşte bu nedenle, deneyimli olduğunuz alanda içerik üretmek ve bu alandaki deneyiminizi içeriklerinize entegre etmek arama motorlarında iyi performans gösterebilmenin kilit unsuru olarak karşımıza çıkmaktadır. 

2. Expertise (Uzmanlık)

Expertise yani uzmanlık kriteri, Google’ın önemli sıralama faktörlerinden bir diğeridir. Aslında Google’ın bu kriterler ile söylemek istediğini bütün olarak değerlendirdiğimizde; güvenilir bir içeriği, güvenilir ve o alanda uzman kişi/kurum yazdıysa, yazılan içerik hakkında ilgili kişi/kurum deneyim sahibiyse, sitenin veya yazarın bu alanda bir otoritesi varsa arama motorlarında yüksek sıralamalar alabilme ihtimaliniz artar.  

Peki, Google E-E-A-T faktörlerinden Expertise(uzmanlık) kriterini nasıl uygulayabilirsiniz?

Uzmanlık, bir yazarın veya bir web sayfasının belirli bir konuda ne kadar bilgili ve deneyimli olduğunu ifade eden sıralama kriteridir. Yalnızca profesyonel veya akademik alanlarda değil, kişisel deneyim ve hobileri içeren konularda bu kriterin gözetilmesi önemlidir. 

Örneğin profesör doktor, tıp konusunda uzman olarak kabul edilir. Yine aynı şekilde bir yemek blog yazarı da kendi deneyimleri üzerine yazdığı yemek tarifleri konusunda uzman sayılabilir. 

Google Uzmanlığı Nasıl Ölçer?

  • İçerik Kalitesi: İlk olarak, Google, bir web sayfasının içeriğinin kalitesini kontrol eder. Detaylı, doğru ve kullanıcı için değerli bilgiler içeren içerikler uzmanlık göstergesi olarak kabul edilir. Tıklama oranlarınızı artırmak için ise etkili CTA kullanımı ile başlıklarınızı optimize edebilirsiniz.
  • Yazar Bilgisi: İçeriğin yazarının biyografisi, deneyimi, eğitimi ve diğer yazdığı içerikler, uzmanlık seviyesini belirlemek için değerlendirilir.
  • Dış Göstergeler: Diğer sitelerden gelen referanslar, alıntılar ve backlinkler, içeriğin ve yazarın sektördeki tanınırlığına ve uzmanlığına dair ipuçları sunar.
  • Kullanıcı Etkileşimi: Eğer kullanıcılar bir içeriği faydalı buluyorsa, bu içeriğin yüksek kaliteli olduğu anlamına gelir. Kullanıcıların içerikle ne kadar vakit geçirdiği, içeriği ne kadar paylaştığı ve içeriğe ne kadar geri döndüğü gibi etkileşim verileri Google için bir içeriğin uzmanlık seviyesini değerlendirmede yardımcı olabilir.
  • YMYL Sayfaları: Yaşamınızı, paranızı veya sağlığınızı etkileyebilecek konuları içeren YMYL (Your Money or Your Life) sayfaları için uzmanlık kriteri çok daha önemlidir. Bu tür sayfalarda bilgi doğruluğu ve yazarın uzmanlığı, Google için kritik bir değerlendirme ölçütüdür.

Özetle Google’ın uzmanlığı değerlendirmesi; sitenin içeriği, yazarın bilgisi, dış referanslar, kullanıcı etkileşimi ve YMYL kriterlerine dayanmaktadır. Bu faktörlerin tamamı, Google’ın bir içeriğin uzmanlık seviyesini ne kadar yüksek gördüğünü belirlemesine yardımcı olur.

3. Authoritativeness (Yetkinlik)

Google, içerik oluşturan yazarın içerik hakkında ne kadar yetkinliğe sahip olduğunu önemser. Yazarın veya sitenin ilgili konuda ne kadar otoriteye sahip olduğu birçok faktörü baz alarak ölçer. Bunun önemsemesinin en önemli noktası ise güvenilirlik kriterini de ilgilendirmesidir. 

Örneğin bir psikoloji kitabı alacağınızı varsayalım. Üzerinde yazarı, yazarın biyografisi, yayın evi, basım yılı gibi bilgileri görmeden bu kitaba güvenebilir misiniz? Elbette hayır. Bu kitabı okumadan önce yazarın psikoloji konusundaki deneyimini, yazarın güvenilirliğini, basım yılına bakarak kitabın ve bilgilerin güncelliğini öğrenmek istersiniz. 

Tıpkı bu örnekteki gibi Google da yazılan içeriklerin her anlamda güvenilirlik sağlaması gerektiğini savunmaktadır. Güvenilirlik kriterinin uygulanabilmesi ise diğer üç sıralama kriterleri olan otorite, deneyim ve yetkinlik koşullarının uygulanması sonucu oluşur. 

Yetkinlik, bir web sitesi veya içeriğin belirli bir konu veya sektördeki liderliğini ve tanınırlığını ifade eden bir terimdir. Bir site veya yazar, belirli bir alanda geniş bir kitle tarafından tanındığında ve değer gördüğünde yetkin olarak kabul edilir ve daha üst pozisyonlarda sıralanması mümkün olur. 

Google Otoriteyi Nasıl Ölçümler?

  • Dış Göstergeler: Diğer sitelerden – özellikle de sektörde tanınmış ve güvenilir sitelerden – gelen backlinkler web sitelerin yetkinliğini artırabilir. Bu sitelerin referansları, Google için olumlu bir yetkinlik göstergesi olarak değerlendirilir. Örneğin Google My Business hesaplarınızdan web sitenize link vermeniz yetkinliğinizin bir göstergesidir. 
  • İçerik Kalitesi: Derinlemesine, kapsamlı ve değerli içerikler üreterek içeriklerinizin yetkinliği artırabilirsiniz. İçeriklerinizde doğru bilgi kullanmaya, verilerinizi kaynaklar ile desteklemeye, istatistiklerden ve infografiklerden faydalanmaya önem vermelisiniz. 
  • Sektörel Tanınırlık: Eğer bir site veya yazar, sektördeki diğer profesyoneller veya medya platformları tarafından sıkça referans alınıyor veya alıntılanıyorsa, bu yetkinliğin bir göstergesi olabilir. Örneğin sizin veya firmanızın adına bir haber bülteni varsa bu bültenin linkini web sitenize eklemeniz bir yetkinlik göstergesidir. 
  • Kullanıcı Etkileşimi: Yüksek kullanıcı etkileşimi ve olumlu geri bildirimler, web sitesinin veya içeriğin yetkinliğine işaret edebilir.
  • Ödüller ve Tanımlamalar: Bir web sitesi veya yazarın aldığı ödüller, sertifikalar veya diğer tanımlamalar, yetkinliğini doğrulayabilir. Bu nedenle Google Partner olan bir firmanın sertifikasını web sitesine eklemesi, bir finans şirketinin kendi sektöründeki bir lisansı web sitesine eklemesi bu alandaki içeriklerinin güvenilirliğini artırabilir. 
  • Sosyal Sinyaller: Sosyal medya platformlarında geniş bir takipçi kitlesi, yüksek paylaşım oranları ve olumlu etkileşimler bir markanın, sitenin veya yazarın yetkinliğini artırabilir.
  • Uzmanlık ve Güvenilirlik İlişkisi: Yetkinlik; uzmanlık ve güvenilirlik kriterleri ile yakından alakalıdır. Eğer bir içerik uzmanlıkla yazılmış ve güvenilir kaynaklardan alıntı yapılmışsa, bu aynı zamanda yetkinliğe de işaret eder.

Sonuç olarak Google’ın yetkinliği değerlendirme ölçütü dışsal referanslar, içerik kalitesi, sektörel tanınırlık, kullanıcı etkileşimi, ödüller ve sertifikalar, sosyal sinyaller ve E-A-T kriterlerinin diğer iki bölümüyle olan ilişkiye dayanmaktadır. Bu faktörlerin tümü, Google’ın bir web sitesinin veya içeriğin yetkinlik seviyesini ne kadar yüksek gördüğünü belirlemesine yardımcı olur.

4. Trustworthiness (Güvenilirlik)

Güvenilirlik kavramı, Google sıralama faktörlerinin tümünü kapsayan en önemli kriterdir. Google açık bir şekilde bir web sitesi güvenilir değilse diğer üç kriteri sağlamasının hiçbir öneminin olmadığını vurgulamaktadır. Bu nedenle SEO çalışmaları yapmadan önce web sitenizi yabancı biri gibi ziyaret edip yeterince güvenilir mi diye inceleyebilirsiniz. 

Web sitenizin güvenilirliğini nasıl gösterebilirsiniz?

  1. Kapsamlı ve gerçek bilgilerden oluşan bir hakkımızda sayfası 
  2. Web sitenizin basında yer alan haberleri 
  3. Aldığınız lisans, sertifika vb. kanıtlar 
  4. Success story adı verilen kullanıcı başarı hikayeleri 
  5. Gizlilik ve iade politikalarının şeffaflığı 
  6. Müşteri hizmetleri, canlı destek gibi alanların yer alması 
  7. HTTPS ve mümkünse EV SSL 
  8. Review puanları ve linkleri 
  9. Akademik çalışmalar, vaka ve ürün incelemeleri
  10. Author page(yazar sayfası) şeffaflığı ve doğruluğu 
  11. Trust icon kullanımı (referans şirketlerinizin logosu vb.)

Güvenilirlik, bir web sitesinin veya içeriğin ne kadar doğru ve güvenilir olduğunu gösterir. İnternet kullanıcıları; web sitelerine ve içeriklere karşı doğal bir şüpheyle yaklaşabilirler. Bu nedenle güvenilirlik; sitenin ziyaretçilere güvenli, doğru ve güncel bilgiler sunduğunu doğrulamak için kritik bir faktördür.

EEAT Güvenilirlik Kriterini Nasıl Değerlendirir?

  1. Doğru ve Güncel İçerik: Google, bilginin güncelliğini ve doğruluğunu teyit eder. Özellikle YMYL sayfalarında, yanıltıcı veya hatalı bilgilerin olmaması Google için kritik bir önem taşımaktadır. 
  2. SSL Sertifikaları: Web sitesinin güvenli bir bağlantıya (HTTPS) sahip olup olmadığı, kullanıcıların güvenli bir deneyim yaşaması için önemlidir. SSL sertifikası olan siteler, genellikle daha güvenilir olarak kabul edilir. Hatta mümkünse EV SSL adı verilen genişletilmiş yüksek güvenlik sertifikasını tercih ederek güvenilirliğinizi artırabilirsiniz. 
  3. Dış Göstergeler: Güvenilir sitelerden gelen backlinkler web sitenizin güvenilirliğini artırabilir. Aynı şekilde, bir web sitesinin veya içeriğin diğer güvenilir kaynaklar tarafından referans alınması da olumlu bir göstergedir.
  4. Kullanıcı Değerlendirmeleri ve Yorumları: Kullanıcıların web sitesi veya içerik hakkında ne düşündükleri, güvenilirlik değerlendirmesi için önemli bir faktördür. Olumlu kullanıcı değerlendirmeleri ve yorumları, bir web sitesinin güvenilir olduğuna işaret edebilir.
  5. Şeffaflık: İletişim bilgileri, hakkımızda sayfası, yazar bilgisi gibi bilgilerin net bir şekilde paylaşılması bir web sitesinin şeffaflığını ve haliyle de güvenilirliğini artırmayı sağlar.
  6. Red Flags: Google, spam içerik, kopya içerik, yanıltıcı bilgi veya kötü amaçlı yazılım içeren siteleri tespit eder ve bunları güvensiz olarak işaretler. Web sitenizde spam olarak algılanabilecek alanlar red flags işaretidir ve Google tarafından cezalandırılır. 

Özetle Google’ın güvenilirliği değerlendirmesi; doğru içerik, güvenli bağlantılar, dış referanslar, kullanıcı geri bildirimleri, şeffaflık ve red flags olmamasına dayanmaktadır. Google EEAT faktörlerin tamamı, Google’ın bir web sitesinin veya içeriğin güvenilirlik seviyesini ne kadar yüksek gördüğünü belirlemesine yardımcı olur.

SEO Başarısı Bakımından EEAT ile YMYL İlişkisi

SEO, web sitelerinin arama motorlarında daha iyi sıralamalarda yer almasına yardımcı olan stratejiler bütünüdür. EEAT ve YMYL ise bu stratejilerin önemli unsurları arasında yer alır. 

EAT kriterleri 2018 Ağustos ayında gelen Google Medic güncellemesi ile özellikle YMYL sayfaları için kritik bir unsur haline gelmiştir. 

EEAT kriterleri özellikle YMYL içerikleri için son derece kritiktir. Bir YMYL sayfası, EEAT kriterlerine ne kadar iyi uyuyorsa, o sayfanın Google sıralamalarında yükselebilmesi de o kadar mümkün olacaktır çünkü YMYL sayfalarında yer alan bilgiler, okuyucuların hayatını doğrudan etkileyebilecek veya zarar verebilecek potansiyele sahiptir. Bu nedenle bir finans veya sağlık sitesi gibi YMYL kategorisine giren siteler, yalnızca EEAT kriterlerine uygun içerikler oluştururlarsa yüksek sıralamalara sahip olabilirler. 

Bu yüzden web sitenizin veya bir içeriğin ilgili anahtar kelimede SEO performansı bakımından başarı elde etmesi isteniyorsa (özellikle YMYL içerikleri söz konusu olduğunda) EEAT kriterlerine sıkı sıkıya bağlı kalınmalıdır. .

YMYL Nedir?

YMYL (Your Money or Your Life – paran veya hayatın) Google’ın, kullanıcıların finansal ya da sağlık durumları gibi önemli hayat kararlarını etkileyebilecek içerikleri tanımlamak için kullandığı yaygın bir terimdir. YMYL sayfaları veya içerikleri EEAT kriterlerine tam anlamıyla uymalıdır çünkü verilen yanıltıcı bilgiler kişilere zarar verebilir.

YMYL siteleri nelerdir? 

  • Finansal Bilgi Siteleri: Bankalar, finans kuruluşlar, yatırım ve borçla ilgili tavsiyelerin sunulduğu siteler, kredi kartı başvuru sitelerini kapsar. 
  • Sağlık ve Tıbbi Bilgi Siteleri: Hastalıklar, tedaviler, ilaçlar, tıbbi prosedürler ve genel sağlıkla ilgili önerilerin yer aldığı siteler YMYL kategorisindedir.
  • Hukuk Siteleri: Hukuki süreçler, haklar ve yükümlülükler hakkında bilgi sağlayan siteler bu kategoride değerlendirilir.
  • Haber ve Olaylar: Güncel olaylar, haberler, büyük olaylar veya tartışmalı konularda bilgi sağlayan siteler.
  • Güvenlik ve Acil Durumlar: Güvenlik tavsiyeleri, acil durum hazırlıkları gibi hayati önem taşıyan bilgilerin sunulduğu siteler.
  • Özel Gruplar: Etnik ya da sosyal gruplar, cinsiyetler, yaş grupları ve diğer topluluklarla ilgili bilgiler veya tavsiyeler içeren siteler.
  • Büyük Ölçekli Alışveriş Siteleri: Emlak, otomobil alım satımı gibi büyük maliyetli alışverişlerle ilgili siteler.

Google EEAT Kriterlerine göre Yüksek Sıralama Almak için 10 Etkili Yöntem

Google, arama motorlarında üst sıralarda yer almak için sayfa kalitenizi artırmanız gerektiğini vurgurluyor. Sayfa kalitesini artırmanın önemli yöntemlerinden biri de EEAT kriterlerine uygun içerikler oluşturmaktan geçmektedir. 

Şimdi Google’da ilk sıralarda çıkmak için yapabileceklerinizi adım adım inceleyelim. 

1. Hakkımızda ve İletişim Sayfası Oluşturun 

Hakkımızda sayfası oluşturmak ve bu sayfada firmanıza veya web sitenize dair güvenilir noktaları vurgulamak oldukça önemlidir. Bir kitap seçerken yazarını, kitabın güncelliğini ve okunabilirliğini incelediğiniz gibi bir konuyu araştırırken de o web sitenin yazarını, ilgili kişi/kurumun biyografisini veya marka hikayesini, neler yaptığını, basında nerelerde yer aldığını ve bunun gibi güvenilirliği destekleyecek tüm verileri vermelisiniz. 

Şeffaf olmak, güvenilirliğin önemli bir noktasıdır. Bu nedenle de hakkımızda alanında sunabileceğiniz ne kadar çok doğru bilgi var ise hepsini eğlenceli ve özgün bir dil ile sunmalısınız. 

2. Gerçek Author (Yazar) Kullanın 

Google EEAT kriterlerini incelediğimizde güvenilirlik, yetkinlik ve deneyim kriterlerinin sağlanabilmesi için web sitelerinde dikkat edilmesi gereken önemli unsurlardan biri de; yazar konusudur. 

İçeriğinizi yazan kişinin alanında uzman olması ve uzmanlığının dış linkler ile desteklenmesi önemlidir. Yine aynı şekilde, yazarın adına oluşturulmuş haber bültenleri varsa bu bültenlerin yazar sayfasında yer alması da oldukça önemlidir. Fake author üretmenin, Google EEAT kriterlerini sağlama konusunda yeterli olmadığı aşikar. Bu nedenle EEAT kriterlerini sağlayabilmek için gerçek yazar kullanmanın ve yazar sayfasının, yazarın kendi alanındaki deneyimleri ile desteklenmesinin önemi büyüktür. 

Bu konu hakkında yöneltilen “Haber siteleriyle çalışıyoruz. İçerik yazarlarının belirtilmesi konusunda bize ne gibi ipuçları verebilirsiniz? Her yazar için sayfalar hazırlamak, fotoğraflı büyük bilgiler sağlamak, sosyal ağlara biyografik bağlantılar sağlamak gerçekten gerekli mi? ”sorusuna John Muller aşağıdaki gibi cevap vermiştir: 

Yani EAT Uzmanlıktır, Otoritedir, Güvenilirliktir. Bunlar, yayınladığımız Google Değerlendiriciler Yönergeleri’ndeki kritik terimlerdir.”

John Muller

3. SSL Sertifikaları Kullanmaya Özen Gösterin 

Web sitenizin kullanıcılar için güvenilir bir bağlantı olup olmadığını göstermek adına HTTPS yapısına sahip olduğuna dikkat etmelisiniz. Buna ek olarak EV SSL kullanarak da güvenilirliğinizi artırabilirsiniz. 

Google’ın da belirttiği üzere, HTTPS kullanımı bir sıralama faktörüdür. 

4. Güvenilir Backlink Alın

Başka web sitelerinden, web sitenize link verilmesine backlink denir. Google da bu durumu ‘bir sayfa ne kadar çok bağlantı alırsa, arama sonuçlarında o kadar yüksek sıralamaya sahip olur’  gibi bir ifade ile açıklamaktadır. 

Bu durumun mantığını şöyle ifade edebiliri; Google web sitelerin otoritesini belirlemek için birçok faktörü bütün halinde değerlendirir. Bu faktörlerden biri de backlink konusudur. Ne kadar backlink alındığı ve bu backlinklerin ne kadar otoriter sayfalar tarafından verildiği önemli bir ölçüttür. 

5. İçeriklerinizi Güncel Tutun

Google, güncelliğini yitirmiş içerikleri üst sıralarda göstermek istemez. Bunun en önemli nedeni ise güvenilirliktir. EEAT kriterlerinden biri olan güvenilirliği sağlayabilmek için bilginin tazeliği oldukça önemlidir. Bu nedenle evergreen içerik üretmeye özen göstermelisiniz. Çünkü Google, içeriği yayınladığınız tarihten sonra hangi aralıklar ile ne kadar güncellediğinizi de takip eder. 

Kullanıcılar bir şey aratırken anahtar kelimeleri yıl ile birlikte veya anahtar kelimenin başına “en yeni” yazarak aratma eğilimindedirler. Örneğin; WordPress En İyi Temalar 2023 

Bu nedenle yeni yazılmış içerikleri Google ilk birkaç gün ödüllendirir ve dinamik olan bu sıralama daha az değişken olacak şekilde bir pozisyona yerleşir. 

6. Şeffaf Olun

Kullanıcıların sizinle kolayca iletişim kurabildiğinden emin olmalısınız. Bir kullanıcı web sitenize girdiğinde ‘kimdir, nedir, ne yapar, nasıl yapar, nelerde iyidir, neler sunuyor’ gibi soruların cevaplarını bulabilmelidir. 

Özellikle biyografi, yazar sayfaları, ekip arkadaşlarımız sayfası, hakkımızda ve iletişim gibi sayfalar olabildiğince doğru ve kapsamlı bilgiler ile doldurulmalıdır. Bu bilgilerdeki şeffaflık, Google EEAT kriterlerini sağlamanıza yardımcı olur. 

7. Web Sitenizde Kullanıcı Yorum ve Değerlendirmelerine Yer Verin

Web sitenizde üçüncü taraflardan gelen yorum, değerlendirme ve puanlara yer vermek güvenilirliği ve deneyim kriterini sağlamanın önemli bir yoludur. 

İçeriklerinizde ve sayfalarınızda sosyal kanıtlara olabildiğince yer vermeye çalışın. Başka sitelerden gelen linkleri gösterdiğiniz alanlar, haber sitelerinde yer aldığınız haber başlıklarına yer vermek bu kriterlerini sağlamanıza yardımcı olur. 

8. Mobil Uyumluluğa Önem Verin

EEAT kriterleri kapsamında değerlendirilebilecek bir diğer sıralama faktörü ise mobil uyumluluk ve sayfanızın mobilde açılma hızıdır. Google açık bir şekilde, ‘Sayfa hızı mobil aramalarda bir sıralama faktörüdür’ diye belirtmiştir. Bu nedenle Google’da nasıl ilk sayfada çıkarım diye merak ediyorsanız, sayfalarınızın mobilde hızlı yüklendiğine ve mobil hatalar vermediğine dikkat etmelisiniz. 

Sayfa hızı optimizasyonu için sayfa hızını ölçmek istiyorsanız Pagespeed gibi araçlardan faydalanabilirsiniz. 

9. Özgün İçerik Üretin

Google EEAT kriterlerinin her birini ilgilendiren özgünlük konusu, bir içeriğin kopya olmamasını ifade eder. İçeriğinizde farklı araçlardan faydalanarak özelleştirilmiş görseller kullanabilir, kendinize özel bir yazım tekniği veya üslubu ile metin yazabilirsiniz. 

Mühim olan nokta, içeriğinizin kullanıcı aramalarına doğrudan cevap vermesi ve özgün olmalısıdır. 

10. Arama Amacına Uygun İçerikler Yazın 

Semantik SEO tekniğini daha önce duyduysanız bir içeriğin anlamsal bütünlüğünün önemini de biliyor olmalısınız. Geleneksel SEO yöntemlerine baktığımızda anahtar kelime kullanımının SEO yapmak sanıldığı bir dönem ile karşılaşıyoruz. Halbuki Google artık “alakalı içerikleri” daha üst sıralara layık görüyor. 

Özetle dikkat etmeniz gereken nokta; içeriğinizde clickbait anahtar kelimelere yer vererek çok anahtar kelime geçirmek değil, ilgili aramadaki potansiyel sorulara net ve kapsamlı cevaplar veren doğru bir içerik oluşturmaktır. 

İşinizi büyütmek mi istiyorsunuz?

Performance Marketing, SEO Analizi, Sosyal Medya Yönetimi, Google ADS Danışmanlığı, Mobil APP Geliştirme ve daha birçok hizmet için en ideal çözüm;

Vebilişim Teknoloji!

Photo of author

SEO Team Lead

Yorum yapın